sobota, 11 grudnia 2010
Vray - 2sided material - vegetation+fog+dof tests
Well, here`s first update.
I do realize that trees do look megafake, did modelled them quite rapidly and only for replicate/performance tests. To see how my software/hardware works with high polycounts.
Given scenes aren`t very complex, they vary from 300k to 2kk polies.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Mógłbyś pokazywać rendery bez tekstur - siatki do publikacji? Wtedy od razu będzie widać jak to jest zrobione (w ogólnym założeniu) :)
OdpowiedzUsuńPozdro ;]
no problem, I`ll post wires.
OdpowiedzUsuńSuper te renderki trawy, używasz Vray scatter? A czy do dof'a czegoś użyłeś jak np. Fruschlift lenscare? Bo wydaje mi się, że trochę efektu bokeh się zrobiło, czego standardowym lens blurem raczej byś nie uzyskał ;D
OdpowiedzUsuńCałkiem niezłe. W każdym razie, powodzenia 'per il diploma' (^_^)b
dzodzu.
Vray scatter is for max only afaik :/
OdpowiedzUsuńAs for dof it`s all vray-bokeh-based. This because I do work on 2 pc's. Also, some of the renders were made overnight when I had lots of computing power to spend.
Vray dof is very powerful, yet veeeryy slow. I forgot that the vray scatter is for max only :P
OdpowiedzUsuńSure it is. I have other DOF postprocessing techniques but this wasn`t very time to talk about them. Stay tuned :)
OdpowiedzUsuń